POLITYKA PRYWATNOŚCI
Dodano: 23.06.2025
Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Publicznej Szkole Podstawowej Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny w Rumi
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:
Administrator danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Publiczna Szkoła Podstawowa Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny w Rumi, reprezentowanym przez Dyrektora.
Kontaktować się z nami można w następujący sposób:
- listownie: Publiczna Szkoła Podstawowa Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny w Rumi, ul. Ceynowy 24, 84– 230 Rumia
- elektronicznie: sp_rodzina@op.pl
- telefonicznie: +48 58 771 27 43
Cele i podstawy przetwarzania
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego Państwa dane osobowe są wykorzystywane w celu realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły, w tym podnoszenia jakości pracy placówki oraz jej rozwoju organizacyjnego.
Odbiorcy danych osobowych
Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem Danych w zakresie realizacji zadań statutowych szkoły. Państwa dane w przypadkach ściśle określonych przepisami prawa mogą zostać ujawnione poprzez przesłanie uprawnionym podmiotom.
Okres przechowywania danych
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane, a następnie, jeśli chodzi o materiały archiwalne, przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 217, z późn. zm.).
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych osobowych, tylko w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa)
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Konsekwencja niepodania danych osobowych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym koniecznym do realizacji zadań statutowych placówki. Dodatkowo możemy prosić o podanie danych opcjonalnych za Państwa zgodą, których niepodanie znacząco utrudni prawidłową organizację pracy szkoły i wpłynie na jakość świadczonych usług, jak również może zaważyć na bezpieczeństwu wychowanków.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane, co oznacza, że żadne decyzje wywołujące wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na Państwa istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.
Monitoring wizyjny – Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Monitoring wizyjny prowadzony jest przez Publiczną Szkołą Podstawową Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia, obejmuje teren przed szkołą, wejścia oraz wjazd do szkoły, hol, korytarze, szatnie dzieci i jadalnie.
2. Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny.
Z Administratorem Danych można skontaktować się:
- listownie: Publiczna Szkoła Podstawowa Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny w Rumi, ul. Ceynowy 24, 84– 230 Rumia
- elektronicznie: sp_rodzina@op.pl
- telefonicznie: +48 58 771 27 43
3. Odbiorcą Pani / Pana danych osobowych są wyłącznie podmioty upoważnione na
podstawie przepisów prawa.
4. Posiada Pani/ Pan:
• prawo do informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu,
celu, nazwie podmiotu odpowiedzialnego za instalację, jego adresie i danych do
kontaktu;
• prawo dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach;
• prawo żądania usunięcia danych jej dotyczących;
• prawo do pseudonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach i/lub usunięcia
dotyczących jej danych osobowych;
• prawo do przetwarzania danych przez ograniczony czas.
5. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego-Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
Organizacja rozpoczęcia Roku Szkolnego 2024/2025 w dniu 2 września 2024 r. klasy IV -...
Wyniki etapu wojewódzkiego konkursu dla nauczycieli „Sprawiedliwi z Markowej” Dnia 29...