OPIS FUNKCJONOWANIA SZKOŁY
Dodano: 23.06.2025
Organizacja pracy szkoły
Publiczna Szkoła Podstawowa Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny w Rumi prowadzi kształcenie uczniów w klasach I-VIII zgodnie z podstawą programową. Szkoła funkcjonuje w oparciu o następującą strukturę organizacyjną:
Organy szkoły
- Dyrektor szkoły – kieruje placówką, reprezentuje szkołę na zewnątrz, odpowiada za realizację zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
- Rada Pedagogiczna – organ kolegialny złożony z wszystkich nauczycieli zatrudnionych w szkole
- Rada Rodziców – reprezentuje ogół rodziców uczniów w sprawach dotyczących szkoły
- Samorząd Uczniowski – reprezentuje uczniów w życiu szkoły
Kadra szkoły
Kadra pedagogiczna
- Nauczyciele klas I-III (edukacja wczesnoszkolna)
- Nauczyciele przedmiotów w klasach IV-VIII
- Pedagog szkolny
- Psycholog szkolny
- Logopeda
Kadra administracyjno-obsługowa:
- Sekretariat szkolny
- Pracownicy obsługi
Jednostki organizacyjne
- Biblioteka szkolna – wspiera proces dydaktyczny i czytelnictwo uczniów
- Świetlica szkolna – zapewnia opiekę uczniom przed i po zajęciach lekcyjnych
Godziny pracy szkoły
- Sekretariat: 8:00 – 13:00
- Dyżury dyrektora: wtorek 9:15-10:15, czwartek 15.15-16:15
- Zajęcia lekcyjne: zgodnie z planem lekcji
- Świetlica: po zakończonych lekcjach do16:30
Podstawy prawne funkcjonowania
Szkoła działa na podstawie
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
- Statutu szkoły
- Regulaminów wewnętrznych
- Innych przepisów prawa oświatowego
Zadania szkoły
- Realizacja zadań dydaktycznych zgodnie z podstawą programową
- Wychowanie uczniów zgodnie z programem wychowawczo-profilaktycznym
- Zapewnienie bezpiecznych warunków nauki i pobytu w szkole
- Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
- Rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów
Szczegółowe informacje o organizacji pracy szkoły zawiera Statut szkoły.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Organizacja rozpoczęcia Roku Szkolnego 2024/2025 w dniu 2 września 2024 r. klasy IV -...
Wyniki etapu wojewódzkiego konkursu dla nauczycieli „Sprawiedliwi z Markowej” Dnia 29...